האותיות הקטנות של רכישת משרד בתל אביב

21 אפריל 2020

שתף מאמר:
האותיות הקטנות בהשכרת משרד

רכישת נכס נדל”ני היא עסקה חשובה ומהותית שיש הרבה מה לדעת או לברר לפני שמבצעים אותה. מעורבים בה לא מעט אנשי עסקים או גופים מקצועיים ולכל אחד יש תפקיד ברור ומוגדר בתהליך ויש שלבים ברורים שצריכים להתבצע על מנת שהעסקה תצא לפועל לשביעות הרצון של כל הנוגעים בדבר. יש הרבה דברים לדעת ולהתכונן לקראתם, לא מעט בירורים וכמובן סקרי שוק שקשורים בכדאיות ובסדרי גודל של מחירים והתמורה הניתנת עבורם. כל זה נכון גם לתחום של נכסי נדל”ן למגורים אך מקבל משנה חשיבות כאשר מדובר על רכישה של משרד או נכס שמיועד לעסקים או מסחר. גם כאן יש מה לדעת ולברר על מנת להיות סמוכים ובטוחים שהעסקה כדאית, מספקת וכזאת שתיתן את התמורה הראויה והדרושה.

אותיות גדולות וקטנות בהסכמי רכישת משרדים בתל אביב

תל אביב היא המקום הרצוי והמפתה ביותר לרכוש בו משרד. מעבר לנוחות מבחינת הגעה וגישה תחבורתית – העמדת משרד בתל אביב לרשות הלקוחות יש בה מעין סמל סטטוס וללא ספק התדמית של כל עסק חשובה מאד לבעליו. יש הבדל מהותי בין הצגת כתובת המשרד כאשר היא בתל אביב לבין אם המשרד ממוקם באזור אחר בארץ. מכאן שחשוב לדעת בדיוק במה כרוכה רכישת משרד בתל אביב לפני שיוצאים לדרך בתהליך שכזה. מי שמעולם לא ביצע תהליך כזה של רכישת משרד – רצוי שייפנה אל מומחים בתחום שיסייעו לו או אפילו ילוו אותו על מנת לוודא שהוא מבין לעומק את כל המשמעויות של כל המושגים או של כל מה שנאמר. תמיד יהיו דברים ברורים וגלויים מעל לפני השטח אך חשוב לא פחות להתכונן עם השאלות שצריך לדעת ויקבלו התייחסות בדרך כלל באותיות הקטנות של ההסכמים השונים.

מה מגיע לאותיות הקטנות בדרך כלל?

למרות שתמיד יש תחושה שכל מה שמדובר עליו חייו להיות גלוי ומפורש וכמובן להופיע בחוזה בצורה ברורה – לעיתים ישנן דקויות שלא בהכרח יהיה ברור איך מתייחסים אליהן, להלן כמה נקודות למחשבה שכדאי להעלות ולוודא שמקבלות התייחסות –

  • מצב הנכס או המשרד – בין אם מדובר במשרד חדש שזה עתה התסיימה הבנייה שלו ובין אם מדובר במשרד שהתפנה – חשוב לבחון היטב את המצב שלו, כלומר של המבנה ובמידת הצורך להוסיף סעיפים לחוזה שיהיו קשורים לתחזוקה מחודשת או ביצוע תיקונים.
  • הבדל בין מראה המשרד עד למועד המסירה – כאשר מגיעים למשרד לצורך התרשמות ממנו – לא תמיד יודעים האם הוא ייראה בדיוק באותה הדרך גם כאשר יימסר לבעליו החדשים. חשוב להתעכב על נקודה זו על מנת שלא לגלות הפתעות בעת מסירת המפתח.
  • מחיר – המחיר הגולמי שמופיע כסכום מסוים לפי מטר מרובע מגלם בתוכו לא מעט דברים – שירותים היקפיים נלווים (במידה ומדובר במשרד הממוקם בבניין משרדים גדול ורב קומתי), תשלומים קבועים לרשות המקומית או תשלומים קבועים לחברת ניהול חיצונית. חשוב לשים לב באותיות הקטנות האם משהו מאלה מתקיים על מנת להתייחס בצורה אמיתית למחיר שצריך לשלם מדי חודש.
  • קבלת או אי קבלת שירותים נוספים – חשוב מאד שיהיה מפורט ככל האפשר בחוזה מה כולל המחיר ובעיקר – מה הוא לא יכלול. הפתעות לא נעימות רבות עלולות להיווצר כשיש ציפייה לקבלת שירות מסוים, בעוד בסופו של דבר מסתבר שהוא לא כלול ולא יינתן.

חשוב לקרוא את החוזה מספר פעמים ובמידת הצורך להעביר אותו לקבלת חוות דעת מאיש מקצוע מהתחום שיידע להסביר האם יש בו את כל מה שסוכם.

Rate this post