היתרונות והחסרונות שבהשכרת משרדים לפי שעה

13 אפריל 2020

שתף מאמר:
יתרונות וחסרונות בהשכרת משרד שעתי

עולם היזמות וההיי טק נכנס אט אט גם לתחום הנדל”ן ושלל רעיונות יצירתיים לפיתוח מוצרים חדשים, רלוונטיים וכאלה שמותאמים למציאות החדשה עולים אל פני השטח. יש את המוצלחים יותר או פחות, יש את אלה שנתפסים חזק והופכים לדבר החם הבא ויש כאלה שעם הזמן זונחים אותם ושוכחים מהם. אחד הרעיונות האלה שנגס בעולם הנדל”ן והדעות חלוקות בנוגע להצלחה שלו – הוא השכרת משרדים לפי שעה. מה שהתחיל כאנלוגיה של מתחמי העבודה המשותפים ועשה כמה התאמות כדי לתת מענה נדל”ני – לא בטוח כמה הוא אכן נכון, יעיל, חסכוני וכדאי. כמו לכל דבר אחר גם כאן יש לא מעט יתרונות וחסרונות והשורה התחתונה תמיד תהיה בעיניו של המתבונן, כלומר על פי הצרכים והדרישות של כל איש מקצוע.

השכרת משרדים לפי שעה – יתרונות

יש הרבה נוחות בשכירת משרד כשצריך. מדובר בשוק די גדול של אנשי מקצוע שיצטרכו את המשרדים האלה ולכן מתן מענה בתצורה של משרדים שונים, בגדלים שונים וכאלה שמתאימים לביצוע פעולות מקצועיות שונות – עשוי להיות טוב ויעיל. היתרון הגדול ביותר של להשכיר משרד על פי שעה ולא על בסיס חוזה קבוע הוא כמובן המחיר. חשוב להבין שבצורה כזאת, כאשר המשרד מושכר ללא הפסקה – מחיר השכירות יכול להיות גבוה יותר ביחס לפרק הזמן מאשר לו היה אותו המשרד מושכר לטווח ארוך. כך, כאשר ישנה תחלופה גבוהה של שוכרים ויש המשכיות בהגעת דמי השכירות לחשבון הבנק של המשכיר יכול להיווצר רווח נאה שיכסה בקלות יחסית את ההוצאות הנלוות לתחזוקת המשרד עצמו.

יתרונות נוספים הם תחלופת השוכרים והיעדר הצורך (שלא לומר ההכרח) להיות במערכת יחסים ארוכה ומחייבת עם שוכר פחות מוצלח או כזה שגורם לבעיות בינו לבין המשכיר, יצירה של קשרים עסקיים עם אנשי מקצוע מתחומים רבים וביסוס רשת מקצועית שיכולה לתת מענה מקצועי ואישי כאחד בעת הצורך, כאשר יהיה מדובר במשרד מוצלח ובפעולת שכירות כדאית ונוחה, כלומר אם החוויה של השוכר תהיה חיובית וטובה – הוא ימליץ על המשרד ובעליו ותמיד תהיה בו תנועה. יתאפשר מצב של לקוחות חוזרים שגם יביעו נאמנות ושביעות רצון מהמשרד ששכרו בעבר וגם ימלאו את לוח הזמנים ויסייעו לוודא שהמשרד לא עומד ריק.

החסרונות של השכרת משרדים לפי שעה

כמו בכל פעולה עסקית – גם בזו של השכרת משרדים לפי שעה יש לא מעט חסרונות שצריך וכדאי לדעת עליהם. החשש הגדול ביותר (והמוצדק) של בעלי המשרדים הוא היותו של המשרד לא מושכר, כלומר היותו נכס שיש עליו הוצאות ואין הכנסות. אחד החסרונות הגדולים הנוספים הוא שבעל המשרד יצטרך לעסוק רבות ובעצם ללא הפסקה בשיווק המשרד ובהעלאת המודעות לעצם קיומו על מנת ליצור חשיפה רחבה בקרב לקוחות פוטנציאליים שהמשרד עשוי לעניין אותם ואולי ירצו לשכור אותו ממנו לפרקי זמן כאלה ואחרים. ישנם בעלי משרדים שבוחרים להוציא שירות זה למיקור חוץ על מנת שלא להתעסק בו בעצמם, אך בחירה זו תביא איתה חסרון נוסף – הוצאה נוספת.

יש הרבה הכנות לקראת העמדתו להשכרה של משרד חדש וגם זה עניין שצריך לקחת בחשבון – המשרד צריך שיהיו בו כל מה שהשוכר ירצה או יצטרך וכמובן שירותים מינימליים לקיום שגרת עבודה, ללא קשר לתחום העיסוק שלו – שירותים צמודים או קרובים, דלתות שאפשר לנעול, רשת אינטרנט חזקה, מקום אישי, זוגי או קבוצתי לעבודה אישית או קיום ישיבה ועוד. מציאת שוכרים שמתאימים בדיוק למה שהמשרד מציע – אינה פשוטה.

Rate this post