לקנות משרד או לשכור משרד – יתרונות מול חסרונות

28 אוקטובר 2019

שתף מאמר:
משרדים לקנות או לשכור

מנהל של עסק עומד בפני אתגרים ומחשבות משמעותיות מדי יום ומדי שעה. יש לו הרבה על מה לחשוב או מה להחליט ועליו לשקול לא מעט נתונים או פרמטרים לפני שיקבל את ההחלטה. עניין זה נכון גם לתחום העסקי שלו וגם לנושאים אחרים שלא יהיו קשורים מקצועית לתחום שבו הוא מציע שירותים אך שתהיה להם השפעה על אופי וסגנון העבודה שלו ושל העובדים שלו. אחד מהנושאים האלה היא המשרד שבו העסק יתפקד ויפעל. האם נכון יותר לשכור משרד בשכירות חודשים או שמא עדיף יותר לקנות משרד וכך לחסוך עלות חודשים שעלולה להצטבר לכדי סכום גבוה מאד?

היתרונות של קנייה (והחסרונות של שכירות)

בקנייה של משרד יש איזשהו אלמנט של שקט נפשי. בעל המשרד יודע שהמשרד שלו וכל מה שקשור בתפעול התקין והיומיומי שלו נתון אך ורק להחלטתו. הוא לא חייב לקבל שירותים ממנהל בניין או אב בית וכך יכול לבחור בשביל עצמו את אופן עיצוב המשרד, החלוקה הפנימית, שכירת שירותי ניקיון ואחזקה על פי שיקול דעתו ורצונו ועוד. במידה וחלילה ישנה תקלה או שיש צורך לבצע טיפול או תיקון כלשהו – אין הוא צריך להסתמך על חסדיה של חברת ניהול ויכול להזמין אנשי מקצוע על פי שיקול דעתו ולדעת בדיוק על מה וכמה הוא משלם.

היתרון הגדול ביותר של קניית משרד היא התפקוד שלו לטווח הארוך מאד. כאשר שוכרים משרד אי אפשר לדעת האם חברת הניהול תגיע לקשיים כלשהם או תיאלץ את בעלי המשרדים לבצע שינויים בעסקים שלהם, כמו מעבר למשרד אחר, סגירה של הבניין כולו או אפילו פשיטת רגל של אותה החברה. במידה ובעל המשרד מצא את המשרד שהכי מתאים לו וללקוחות שלו – חלק משירות מעולה שהוא יוכל לתת גם ללקוחות וגם לעובדים שלו הוא ההבטחה שהמשרד לא יעבור ולא יעתיק את מיקומו בשום שלב בעתיד הנראה לעין ואפילו לא בעתיד הרחוק יותר. בראייה נדל”נית ייתכן מאד שעם הזמן הערך של המשרד יעלה ואם יבוצעו שינויים שישפיעו על ההתנהלות בתוך חלל המשרד – אולי אפשר יהיה לקבל החלטות נוספות לטובתו של העסק והמשרד.

היתרונות של שכירת משרד (בשיתוף עם החסרונות של קנייה)

על מנת לקנות משרד יש צורך בסכום כסף גבוה מאד שיהיה זמין ונזיל. לא לכל בעל עסק יש סכום שכזה ולא תמיד יש נכונות או רצון לקחת הלוואות או להסתמך על משכנתא עסקית. שכירת משרד דורשת בדרך כלל סכום ראשוני שיהיה נמוך בהרבה וכמובן דמי השכירות החודשיים. כאשר במשרד מתנהלים בצורה נכונה ומושכלת מבחינת כל סכום של כסף שנכנס ו/או יוצא – אפשר לתכנן מראש את דמי השכירות כהוצאה ידועה וכך לבסס את ספרי החשבונות. כאשר שוכרים משרד בבניין משרדים למשל, דמי השכירות יכללו, ברוב המקרים, שירותים נוספים כמו חנייה לעובדים או ללקוחות, שירותי ניקיון ואחזקה וכך בעל העסק לא יצטרך למצוא נותני שירותים כאלה בעצמו. השכירות תוכל להיות מותאמת לשירותים שאותם הוא צריך ויתאימו לו ולדרישות שלו.

בחירת השירות שמתאים לכל עסק

האם עדיפה שכירות או קנייה – לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, שכן לכל בעל עסק יש את השיקולים שלו ואת איך שהוא מעדיף לנצל את הכסף שעומד לרשותו. כל עסק שונה מאחר גם בתחום העיסוק וגם בשיקולים האישיים של מי שמנהל אותו ולכן כל אחד יקבל את ההחלטות שנכונות לו, לעובדים שלו ולתחום שהוא עוסק בו.

Rate this post