עסקים למכירה ללא תיווך – ממה כדאי להיזהר

8 אוקטובר 2019

שתף מאמר:
עסקים למכירה ללא תיווך ממה להזהר

כל משרד תיווך יודע בדיוק מאילו דברים נזהרים בעת מכירה של עסק חדש. מהצד השני, בעלי העסקים אשר מעוניינים למכור את עסקם ללא כל תיווך יהיו חשופים לסכנות. ולרוב, לא יהיו מודעים לכללי הזהירות.

העולם חשוף בסכנות, אבל ממה כדאי להיזהר? ממספר דברים.

המשמעות של משרדי תיווך

משרדי תיווך הם גלגל ההצלה של כל אדם המעוניין למכור את הנכס. משרדי התיווך מקשרים בין המוכרים לקונים, ומשיגים את העסקה הטובה ביותר. מדובר בחברה אשר מכילה ידע רב בתחום, וקשרים רבים. למשרדי התיווך יש את היכולת למצוא משקיעים \ קונים עבור העסק שלכם, וזאת באמצעות מאגר הנתונים הגדול. כל התהליך המתנהל מול הקונה, מתבצע ישירות אל מול משרדי התיווך. דבר אשר יחסוך לנו זמן, ויעניק לנו שקט נפשי.

הטעיות ופספוס הזדמנויות קניה

מכירה של משרד או עסק מתלווה בהמון בדיקות, וסוגיות עמוקות. בתחום יש לא מעט הטעיות, ודברים שגויים.
וכמו כן, גם פספוס הזדמנויות. לדוגמא: אנו יכולים לחשוב שאדם המציע X כסף על העסק שלנו זו עסקה טובה,
ומהצד השני, הדבר יכול להיות שגוי. ללא בחינת המקרה, אנו יכולים לפספס הזדמנויות רבות. בעיקר מדובר בהפסדים כספיים רבים. ללא תיווך אנו נזרקים ישר לתחום הכרישים, שבעיניהם אנו עשויים להיות: “בשר טרי”. שימוש במשרד תיווך יעניק לנו את העסקה הטובה ביותר שנוכל להשיג. אומנם, משרדי התיווך יגבו עמלה מהעסקה, אך במקרים רבים העמלה תשתלם. 

המחיר לקניית העסק טומן בחובו המון משתנים, כמו: מיקום, דמי הפינוי, מכירה של הציוד הנלווה, ועוד.

השמרו ממידע לא נכון או מוטעה

מידע שגוי, לא נכון, או מוטעה, עשוי להוביל להתחייבות לא נחוצות. ללא תיווך, אנו יכולים ליפול ולהתחייב למכיר נמוך מהצפוי. יש לבחון כל עסקה בצורה היסודית ביותר, לבדוק האם סכום העסקה באמת ראוי. ניתן להתייעץ עם עורכי דין בתחום, או משרדי תיווך.

בשביל לא ליפול בעסקה שלא מכבדת אותנו, רצוי להביא לנכס איש נדל”ן לשם בחינת שווי הנכס.
באמצעות דבר זה, נוכל לדעת מהו שווי הנכס, ולמכור את הנכס במחיר אשר נמדד מראש.

הזהרו מסעיפים וחוזים

רצוי להימנע מחתימה של החוזה עם קונה הנכס לפני התייעצות עם אדם מוסמך, או משרד תיווך.
חתימה, פירושה התחייבות להליכים מסוימים. אי עמידה בחוזה גם אם הוא אינו ראוי, יכול לגרור הצבה לבית המשפט, ועלויות טרחה נוספות. חשוב לא לחתום על כלום, עד שעורך דין מוודא שאכן החוזה משרת את שני הצדדים, והמחיר אכן ראוי לשוויו של הנכס.

הידעת: אי שימוש במשרדי תיווך יתבטא גם בהוצאות שיווקיות של הנכס על ידינו.

לסיכום

במאמר זה, פירטנו את הדברים שכדאי להיזהר מהם בזמן מכירה של העסק או הנכס ללא תיווך.
שימוש במתווכים יהפכו את מסע המכירה לבטוח ויעיל. אי שימוש במשרדי התיווך יובילו לכישלון. עשו את החושבים, ובדקו האם באמת משתלם לכם למכור את העסק שלכם ללא תיווך.

בהצלחה.

Rate this post