השירותים שאתם מקבלים מחברת אחזקה וניהול מבנים

27 ינואר 2021

שתף מאמר:

מה שהתחיל כטרנד לפני כמה שנים הפך כבר מזמן לסטנדרט והוא שכירת השירותים של חברת ניהול ואחזקה לכל בניין, מגורים או עסקים כאחד. אם בעבר היה נפוץ בבנייני מגורים לראות התנדבות מצד הדיירים לתפקיד ועד הבית, איסוף הכספים המשותפים ועמידה בקשר עם אנשי מקצוע על פי הצורך – הרי שכיום זה כמעט וכבר לא קיים ויש חברות מקצועיות שעושות בדיוק את זה ומשחררות את הדיירים ממשימות אלה. חשוב מאד להכיר את השירותים האלה ולדעת בדיוק מה מקבלים או אמורים לקבל מחברת הניהול והאחזקה גם כדי להבין את הכדאיות שבשירותים אלה וגם כדי לבחור בצורה נכונה ומושכלת את החברה שממנה מחליטים לשכור את שירותי ניהול המבנה. כיום מדובר בנושא שיש בו תחרות לא פשוטה וחשוב לדעת אילו שירותים מציעות חברות הניהול.

דוגמאות לשירותים שנותנות חברות אחזקה וניהול

חברת ניהול ואחזקה, כשמה כן היא, אמונה על כל הניהול של הבניין מ- א’ ועד ת’. היא זו שתהיה בקשר עם חברות ניקיון בניינים, היא זו שתדאג לבדיקה שגרתית של המעלית והיא זו שתזמין אנשי מקצוע על פי הצורך, בין אם לטיפולי אחזקה שוטפים ובין אם לצורך תיקון פגם או תקלה. יש הרבה מה לדעת ולעשות תוך כדי ניהול בניין ולא תמיד זה ברור. אדם פרטי שיתנדב לעשות את זה עלול לגלות שהרבה מאד מהזמן הפנוי שלו מתבזבז על נושאים שכאלה ולכן הפקדתם בידיה של חברת ניהול מקצועית תאפשר לדיירים לעסוק בעניינים שלהם. כאשר מדובר בבניין מסחרי או עסקי, הרי שצריך חברה אחת שתחתיה יתבצעו כל הפעולות שקשורות הן לשטחים המשותפים וגם לשטחים הנפרדים של כל חברה או עסק וכך אפשר יהיה לשמור על הבניין כולו תקין, ראוי ומתאים למגורים או עבודה, בטוח עבור העובדים או המבקרים והלקוחות ועוד. כיום כמעט ואין בניינים שאין להם חברת ניהול ואחזקה שמנהלת אותם.

איך בוחרים חברת ניהול לבניין?

חשוב מאד לשמוע מה מציע כל חברה שפונים אלה או שפונה בעצמה להציע את השירותים שלה. חשוב להבין מה גובה התשלום החודשי, מה הוא כולל והאם יש שירותים שצריך לשלם עליהם בנפרד ולא כלולים בתשלום הקבוע. כאשר מדובר בבניין משרדים או עסקים יהיה לחברה משרד משל עצמה כך שכל הזמן יהיה עובד מטעמה שיאייש את המשרד ואפשר יהיה לפנות אליו בכל עניין או בקשה. דבר נוסף ולא פחות חשוב בעת הבחירה הוא המלצות שיש אודות חברה זו או אחרת שכבר מנהלת בניינים אחרים והשירותים שלה משביעי רצון. תמיד עדיף לפנות אל חברה שכבר יש חוות דעת חיוביות ומפרגנות לעובדים שלה ולתפקוד הכללי שלה וכך לדעת שהולכים על בטוח.

Rate this post