השקעה במשרדים בתקופת הקורונה

4 יולי 2020

שתף מאמר:

תקופת הקורונה מביאה איתה הזדמנויות עיסקיות? או שמא פגיעה אנושה בעולם הנדל״ן ובפרט בעולם הנדל״ן המסחרי, אשר היקף ההיצע בו הולך וגדל בצורה יש האומרים קיצונית מדי.

חשוב להזכיר כי בשנים האחרונות עולם הנדלן המסחרי נמצא בחסר של היצע, היקף התפוסה של המשרדים בתל אביב עמדה על 97%, מה שגרם לחברות נדל״ן גדולות ומוכרות להתחיל בנייה מסיבית, בין אם מדובר על חברות נדל״ן עצומות כמו אמות, עזריאלי, חברות בנייה נוספות ויזמים.
ללא קשר לתקופת הקורונה, היקף ההיצע גדל במליוני מטרים מרובעים בישראל ובתל אביב והבורסה ברמת גן בפרט.
נכון ככל שיש יותר היצע כך מחירי השכירות יורדים, ומדובר לא רק על שוק הנדל״ן המסחרי, אלא בכל שוק.
מגפת הקורונה גרמה לבעלי נכסים שהיו פנויים מספר חודשים, להלחץ קצת יותר, ולהוריד מחירים בצורה קיצונית להפליא, לדוגמא במגדל אלקטרה סיטי שהפך לפחות האטרקטיבי בגלל המיקום שלו לסגור עיסקאות של 25 ש״ח למ״ר בלבד!!!
מה שלא ממהר לקרות אצל חברות הנדל״ן הגדולות לדוגמאת אמות או עזריאלי,
תקופת הקורונה תעבור, ואיתה עצירת הבנייה,
חברות הנדל״ן מבינות כי היקף הגידול של 6% בתחום העיסקי, שחלקו מגיע בגלל שחברות הייטק עצומות נוחתות בישראל, שהמגמת תתאזן ולאחר מכן אנו נראה עליות מחירים חסרות תקדים, כי מה לעשות? היקף האוכלוסיה של ישראל גדל ב20% כל עשור.
ואנו בני האדם של שנות ה2000, בונים את האינטרנט, זה שמשתלט כל שנה על עשרות משרות של אנשים בעולם הלאו-טק, ומעבירם לעבוד במשרדים להמשך בנייה של העתיד.

אז מה השורה התחתונה?

בתקופה הקצרה- מחירי השכירויות ירדו מאחר וישנם לא מעט משקיעים “קטנים” שבגלל הלחץ ימשכו את מחירי השכירויות מטה, מה שפוגע בתשואות ובאפשרויות מכירה
בתקופה הארוכה- השוק יבנה עצמו מחדש, העלייה ארצה, והגדילה העיסקית תמשיך ותגדל, המשרדים בתל אביב יחזרו למסלולים וימשיכו לעלות בשנים הקרובות, ואילו הבועה בערים השונות תתפוצץ מעט.
5/5 - (1 vote)