מהם הפקטורים שמשפיעים על עלויות השכרת משרדים?

1 אפריל 2020

שתף מאמר:
מהם הפקטורים של השכרת משרד

השכרה של משרד אינה דבר פשוט ויש הרבה דברים לבדוק לעומק ולקחת בחשבון. מדובר בהוצאה לא קטנה ובדיוק מהסיבה הזאת יש חשיבות עצומה להבין את כל הסעיפים שכלולים ובעיקר – מה תהיה השורה התחתונה בחשבון הבנק של מי ששוכר את המשרד. בתחום של השכרת משרדים לשימוש עסקי יש הרבה דברים שכלולים או לא כלולים במחיר ולכן תהיה זו טעות להתייחס אך ורק למחיר שמתרשמים ממנו במודעה או בשיחת טלפון. חשוב מאד להיפגש עם מי שמשכיר את המשרדים, לראות את המפרט הטכני של המשרדים שעומדים על הפרק ולהבין בדיוק מה כולל המחיר, מה הוא לא כולל ואיך לחשב את הכדאיות (או אי הכדאיות) של העסקה כולה.

שירותים שקשורים בהשכרת משרדים

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שמחיר שמפורסם עבור השכרת משרדים הוא מחיר למ”ר. להלן כמה פרמטרים שהמחיר עשוי לכלול בתוכו וצריך לבדוק האם הוא כולל או לא. ישנם מקרים שבהם המחיר יכלול שירותים היקפיים שונים שאפשר לבקש להסיר בעת המשא ומתן על המחיר וכך להוזיל את העלויות. יחד עם זאת – לבטח יהיו במחיר מרכיבים שאי אפשר יהיה לבטל או להסיר – 

  • ארנונה ותשלומים ממשלתיים – ברוב המקרים יהיה מדובר במרכיבים שאי אפשר לנתק מהמחיר הכולל, שכן הם כאלה שמלכתחילה חלים על השוכר, בדומה לדיירים בבנייני מגורים.
  • תשלום חשבונות – יהיו מקרים שבהם חשבונות המים והחשמל יהיו מגולמים במחיר החודשי של השכירות. כך ירד נטל מהשוכר שלא יצטרך לבצע את התשלום בעצמו, אך חשוב לשים לב אם אין עמלת תיווך שעוברת למשכיר. מדובר בעניין ששווה בחינת כדאיות מעמיקה.
  • שירותי ניקיון ואחזקה – בדרך כלל אין מנוס מתשלום עבור שירותים אלה, שכן חברות הניהול של בנייני המשרדים שוכרות את החברות שנותנות את השירותים האלה ולא מאפשרות כניסת חברות אחרות. כך נשמרת אחידות בניקיון ובאחזקה של כל השוכרים בבניין.
  • שירותים היקפיים שניתנים על ידי חברת הניהול של בניין המשרדים – ישנם שירותים רבים שקשורים בבניין עצמו והשוכרים יוכלו ליהנות מהם – דלפק קבלה ושירותי אבטחה, שימוש באזורים ציבוריים של הבניין, השתתפות בתשלום לקפיטריה או מסעדה צמודה ועוד.
  • חניון – האם המחיר החודשי כולל שימוש בחניון? אם כן – בכמה חניות מדובר? מי יהיה רשאי לחנות? במידה והשוכרים כלל לא צריכים מקומות חנייה ייתכן ועל מרכיב זה אפשר יהיה להתמקח.
  • נתונים כלכליים – מדד המחירים לצרכן, הצמדה למטבח חוץ כזה או אחר ועוד נתונים שונים שקשורים לכלכלה הלאומית – כל אלה יכולים להשפיע על המחיר גם הכולל וגם על דמי השכירות החודשיים. חשוב לברר מראש מה מהם, אם בכלל, ישפיע על המחיר וכך אפשר יהיה להיערך לקראת ההוצאות מדי חודש.

מחיר של השכרת משרד

כתלות בגודל המשרד ובמספר עמדות העבודה הפנימיות יוחלט המחיר הכולל ויש הרבה מקום לבחירה ותמרון בדרך כלל. חשוב מאד להבין לעומק את מרכיבי התשלום וכמובן לוודא שהם מופיעים בחוזה השכירות על מנת שלכל הצדדים יהיה ברור במדויק עבור מה משולם או מתקבל התשלום. חשוב להבין שמדובר במחזורי כספים גדולים מאד מדי חודש ושנה וכל שינוי של אחד המרכיבים ישפיע לטווח הארוך ויכול לעשות שינוי של הרבה מאד כסף הן עבור השוכר והן עבור המשכיר. מכאן שחשובה מאד ההתאמה האישית גם לתקציב שמעמידים לטובת השכירות וגם לצרכים והדרישות של המשרד, העובדים, המנהלים וכל מה שישפיע על בחירה נכונה של המשרד.

Rate this post